" TÄÄ ON KIVA PAIKKA JA TÄÄLLÄ SAA KIVOJA YSTÄVIÄ"

yläKOULU

Yläkoulumme on pieni ja yhteisöllinen, kaikki tuntevat toisensa. Arvostamme jokaisen ainutlaatuisuutta ja oppimisprosessia ja kasvatamme vastuullisuuteen omista koulutehtävistä ja yhteisistä projekteista. Pidämme kiinni turvallisesta ja kannustavasta ilmapiiristä.
Yläkoulu on hyvä vaihe hakea meille, vaikka ei olisikaan käynyt kristillisessä koulussa alakoulua. Hakea voi myös kesken yläkoulun, jos oppilaspaikkoja on vapaana.

Kristillisyys näkyy yläkoulun toimintakulttuurissa mm kielenkäytössä ja aamunavauksissa. Haluamme luoda avointa ja vuorovaikutuksellista keskustelukulttuuria elämän eri asioista. Opetuksessa painotetaan kristittyjen yhteyttä ja tasa-arvoisuutta, opetetaan kunnioittavaa asennetta eri opinkäsityksiä kohtaan ja avarakatseisuutta uskonelämän eri ilmenemismuotoihin.

opiskelu

Yläkoululaiset opiskelevat yhtenä valinnaisena aineena syventävää uskontoa. Muita valinnaisaineita on taide- ja taitoaineista, kielistä ja tvt-taidoista aina hygienapassin suorittamiseen. Yläkoulumme osallistuu aktiivisesti kristillisten yläkoulujen verkoston toimintaan, esimerkiksi salibandy-turnauksiin ja Rise Up -oppilaskuntapäiviin.

Koulutyön perusta on aktiivinen kodin ja koulun välinen yhteistyö. Vanhemmilla on ensisijainen vastuu kasvatuksesta, koululla yleisen oppivelvollisuuden mukaisen yleissivistyksen antamisesta. Toivomme vanhempien osallistuvan lapsensa koulutyöhön myös yläkoulun aikana. Yhteistyötä syvennetään opettajatapaamisissa, vanhempainilloissa  ja -koulutuksissa. Vanhemmilla on tärkeä osa myös erilaisissa juhlissa ja  tempauksissa sekä koulun toiminnan arvioinnissa ja kehittämisessä.

Tiesitkö?

Opetus, kirjat, materiaalit ja ruoka ovat ilmaisia.
Kaupunki järjestää oppilaiden terveydenhoidon ja hammashoidon.

Koululla on oma keittiö ja kokki. Pyrimme hyödyntämään lähiruokaa mahdollisuuksien mukaan.